Ellinor Grönqvist är partner and sales manager på TimeCenter.

TimeCenter är huvudsponsor på Inspirationsdagen

Timecenter är huvudsponsor på Kroppsterapeuternas Inspirationsdag den 22 april i Stockholm.

Hallå där, Ellinor Grönqvist på TimeCenter! Berätta vad TimeCenter är!

TimeCenter är ett bokningssystem med marknadsplats, gjort för att vara snabbt, enkelt och smidigt, med bra service och utan bindningstider. Målet är att det ska vara enkelt både för företag och deras kunder. Vi vill vara ett tryggt val.

Vad gör TimeCenter unikt?

Enkelheten är det som återkommer i kundundersökningar, främst från kunder som jobbat med andra bokningssystem och valt att testa något nytt. Det är den absolut största grejen. Supporten nämns ofta också, där vi har som mål att alltid svara inom 24 timmar helgfria vardagar, men ofta återkommer snabbare än så. Att det inte finns bindningstid eller uppsägningstider är också mycket uppskattat.

Många verkar ju sträva efter att göra så heltäckande lösningar som möjligt, med så många funktioner som möjligt. Ni gör lite tvärtom verkar det som?

Det finns många funktioner man kan utveckla och mycket vi vill utveckla. När vi pratar med våra kunder och analyserar hur de använder bokningssystemet så märker vi att det viktigaste är att bokningssystemet i grunden är stabilt, pålitligt och enkelt att förstå och våra kunder kan vara i gång på fem minuter.

Om man vill ha extra funktioner då?

Då finns det förstås. Du kan koppla på kassasystem från Zettle och onlinebetalning från Klarna. Venturi journalsystem finns också helt integrerat och våra kunder uppskattar dessa integreringar väldigt mycket.

TimeCenter bokning

Hur tänker ni om utveckling framåt?

Generellt sett är vi väldigt nöjda med nuvarande produkt och vi ser att när vi utvecklar systemet i större omfattning, så gör det ofta att enkelheten riskerar att försvinna. Och det är inget vi vill, eftersom det är vad kunderna uttrycker att de uppskattar. Utveckling är förstås viktigt och det sker kontinuerligt, men det får aldrig göra TimeCenter mer komplext och svårt att använda.

Hur ser prismodellen ut?

Grundpaketet kostar 299 kronor per månad och ändras först om man är fler användare. Vill man ha kassa, fakturering och journalsystem betalar man för de produkterna, men det innebär ingen extra kostnad från TimeCenter. Man väljer om man vill betala för tre, sex eller tolv månader i taget, beroende på vad man känner sig bekväm med för stunden.

Hur jobbar TimeCenter med hållbarhetsfrågor?

Vi jobbar med hållbarhet på flera sätt. Till exempel försöker vi använda virtuella möten så mycket som möjligt i stället för att resa. När vi måste resa, väljer vi alltid det mest hållbara alternativet. Dessutom jobbar vi först och främst hemifrån för att minimera pendling. Vi köper all kontorsutrustning i andra hand och datorer och telefoner köper vi från leverantörer med välarbetad miljöpolicy och flera miljömål. Vi samarbetar också med våra leverantörer för att se till att hela vår kedja är hållbar. Ett exempel är att våra servrar drivs av helt förnybar energi.

Kan man använda TimeCenter som en del av sin marknadsföring?

Absolut, där har förfrågan ökat på senare tid. Vi har en premiumtjänst där vi hjälper företag att lägga upp en bra presentation och går igenom hur bilder och omdömen kan användas för att öka synligheten. Vi investerar i marknadsföring och lyfter premiumkunderna specifikt. De nya kunder som kommer in via denna marknadsföring tar vi en avgift på. På alla återkommande besök och kunder som kommer från dina egna kanaler behåller du själv hela intäkten såklart. På så vis riskerar du som kund inget, utan vi tar kostnaden för investeringen

Text Ulrika Hoffer Foto Privat